Sunday 6 July 2014

Kali ni aku nak review tentang makanan yang ni pertama kali aku jumpa dan makan. Mungkin juga makanan ni sudah biasa berada di tempat anda. Ni pun aku jumpa kat bazar ramadhan kat TF gemas. 


Dikenali sebagai kaya ball. Yang mana dibuat dengan dua elemen iaitu tepung gandung dan kaya je. Kot.. Tah la adunan tu aku tak tahu la sangat. Yang aku tahu, cume makan je.

Bentuk yang bulat kecil dan comel. Macam makanan yang nama jepun tu. Aku tak ingat la apa nama makanan jepun tu.

Rasanya boleh tahan la sebab ada manis kaya tu. Yang kaya tu sebagai inti je.aku ingat dia dah adunkan tepung tu dengan kaya skali. Sebiji tu, sekali makan je. Tah tah 2 biji pun boleh buat sekali makan je.

Aku beli haritu rm2 10 biji. Boleh la dijadikan kuih untuk berbuka puasa. Tu pun dah kenyang dengan kemanisan.perghh.

Tapi tak boleh fight dengan kuih akok. Mabeles.

Categories: ,

0 comments:

Post a Comment

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!