Monday 7 July 2014

kisah aku makan malam, yang mana, aku order air kosong tapi dia just tengok aku dan blah, aku ingat dia nak pergi ambil pesanan aku tu, tapi sampai ke habis makan aku tapi dia buat bodoh je, aku perhatikan dia sebenarnya, ingat aku jeling-jeling kosong ek.

baru sampai kat kedai makan, aku order la macam biasa, nasi goreng kampung, telur dadar dan air limau ais. lepas order belek HP bukak fb, tengok notifikeasyen.

makanan sampai dulu, tang tu dah menjadi ketidakanehan dah sebenarnya, biasa air dah nak habis separuh baru sampai makanan, petanda mungkin ada kaitan dengan pesanan air kosong aku ini terbantut. teori apakah ini?

bila sampai air limau ais tu, aku pesan la lagi air kosong, aku pesan sebab aku tengok pelayan yang lain dari yang mengambil pesanan tadi, itu sebab aku pesan lagi, kalau yang pelayan tadi jeling masam kat aku, aku tak kisah sebab mungkin itu seolah-olah dia ingat aku permainkan dia, tapi pelayan lain.

lepas aku pesan air kosong, dia buat muka terkejut, aku buat bodoh jela. aku tengok je gerak geri dia, nampak macam melencong ke lain, memang tepat, dia singgah di meja hujung, pastu ada seorang lelaki. dalam kepala aku, dia ni pelayan ke, kastemer kedai ini? atau pun pelayan freelance.

aku macam acah tak acah nak makan sebab tak de air kosong, paham paham je la masakan producing dari thailand ni, ajinomoto banyak sangat. mana tahan kalau ayer sikit.

aku tak kisah la mungkin dia ada problem dengan laki tu, aku biar dalam beberapa minit, dia melangkah masuk ke area kedai tu, nampak macam buat kerja. lepas tu, dia selamba duduk dengan seorang lagi pelayan, bangang aku menunggu. sampai habis makanan aku makan, tiada respon untuk air kosong. bersangka baik dalam kepala aku, mungkin air kosong habis kot, atau tengah masak kot.

*pelanggan tetap hasil daripada service yang bagus diberi

 

simple-sailboat-6605

Categories: ,

0 comments:

Post a Comment

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!