Sunday 6 July 2014



Ni la jenis aku. Style pelik pelik je. Kadang kadang melebihi paras normal walau masih terikat lagi dengan normal. Paham tak? Bermakna didalam kumpulan normal tapi lebih sikit. Ala lebih kurang la normal ke tak normal. Jangan jadi ia masalah.

Kisahnya. Aku mula amalkan makan telur diwaktu pagi atau breakfast. Nak juga aku makan telur masak separuh yang mana kebiasaan orang makan dalam mangkuk tu. Dua biji macam gitu la.tapi ia tidak dapat aku sentuh dengan kejeliroan aku. Mual.

Akhirnya aku mencuba telur mata. Yang macam dalam gambar tu.aku buang telur kuning.katanya abang aku tak bebeberapa elok untuk build body. Jadi terpaksa la aku buang. Rasa macam ada mual tu. Aku campur je dengan kicap manis sikit. Eh kicap tu manis ke masin? Tah la aku pun tak ingat.

Pada awalnya. Perut muda aku ni susah nak terima. Asyik kunjung mengunjung tandas je. Bila dua tiga hari selalu makan jadi dapat lah kewarasan dalam perut aku.

Biasa dulu. Pagi pagi lagi aku dah rembat nasi lemak telur dadar dah. Macam mana nak diet kalau tang tu. Lemak membiak dengan suka ria. Jadi aku tukar habit tu kepada yang lebih elok sikit. Bukan bermaksud makan nasi lemak itu tak elok tapi pengambilan dia tu.

Bila dah puasa ni. Aku hold makan makanan rancangan. Supaya dapat energize dengan lengkap. Lepas puasa start balik.
Categories:

0 comments:

Post a Comment

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!